Informatika |
|
2006.06.17. 17:39 |
Informatika
Mindennapi gyakorlatunkban megnövekedett az információ társadalmi szerepe, és felértékelõdött az informálódás képessége. Az egyén érdeke, hogy idõben hozzájusson a munkájához, az életvitele alakításához szükséges információkhoz, képes legyen azokat a céljának megfelelõen feldolgozni és alkalmazni. Az elektronikus adatkezelõ eszközök fejlõdésének és elterjedésének hatására kibõvült az ember módszer és eszköztára, a megoldható problémák köre. Az új eszközök közül sokoldalúságával és hozzáférhetõségével kiemelkedik a számítógép. Iskolánk tízéves gyakorlata a mûveltségi terület oktatásában garancia arra, hogy tanulóink elsajátítsák e követelményeket. |
Matematika |
|
2006.06.17. 17:38 |
Matematika
A matematikát 7. és 8. osztályban tanítjuk nívócsoportosan. Ennek az az oka, hogy hetedik osztályra alakul ki nagy különbség a tanulók tudásában, és nem lehet eredményesen tanítani ugyanazt a tananyagot ugyanolyan mélységben, ugyanolyan módszerekkel.
A tanulók haladási ütemük alapján kerülnek A, B, C, D csoportokba.
A csoport: a matematikát igen jól értõ, kiváló képességû, gyors ütemben haladó, segítségre alig szoruló, a matematika tanulásában igen önálló gyermekek.
B csoport: a matematikát jól értõ, jó képességû, jó ütemben haladó, kisebb segítségre szoruló, a matematika tanulásában önálló gyermekek.
C csoport: a matematikát alapvetõen értõ, átlagos képességû, közepes ütemben haladó, segítségre szoruló, a matematika tanulásában kevésbé önálló gyermekek.
D csoport: a matematikát nehezebben értõ, gyengébb képességû, lassú ütemben haladó, sok segítségre szoruló, a matematika tanulásában nem önálló gyermekek.
Az egyes csoportokban való részvételt a 6. osztály végén írt vizsgadolgozat és az elért eredmény határozza meg. A tanulók más csoportba való áthelyezését a szaktanár javasolja a gyermek fejlõdésének megfelelõen. |
Angol nyelv |
|
2006.06.17. 17:38 |
Angol nyelv
Az angol nyelvet elsõ osztálytól oktatjuk évfolyamonként 6-6 csoportban.
Az elsõ három évfolyamon elõkészítõ, motiváló, fõként auditív jelleggel történõ ismerkedés elsõsorban érzelmi oldalról közelíti meg a tanulókat. Fölkelti érdeklõdésüket sok-sok játékkal, dallal színesítve a gyakran fárasztó tanulási folyamatot. Átmenetet biztosít az óvoda és az iskola között. Elérhetõvé válik a cél, hogy a késõbbiekben szorongás nélkül fogadjanak más idegen nyelveket is. (Iskolánkban 4. osztálytól német és olasz nyelv tanulására van még lehetõség.)
Gyermekeink második osztályban kezdenek ismerkedni az angol olvasással, írással, és a harmadik év tavaszán kerül sor írásbeli-szóbeli felmérésre. Ennek a mérésnek az eredménye alapján kerülnek a tanulók különbözõ szintû csoportokba: a jobb képességûek heti 5 órában, a többiek heti 3 ill. 2 órában tanulják továbbra az angol nyelvet. A csoportok 6. osztályig mindkét irányba átjárhatók. A csoportváltás oka a teljesítmény változása.
A lassabban haladók, akik heti 3 órában tanulnak angolt, képességfejlesztõ foglalkozásokon vesznek részt magyarból és matematikából. |
Kommunikációs képességek fejlesztése. |
|
2006.06.17. 17:37 |
A kommunikációs program fontos szerepet tölt be a társadalmi együttmûködésben, a mai kor igényeinek megfelelõ mûveltségû emberek alapképzésében.
Mottónk: „Szólj, s ki vagy, elmondom.” (Kazinczy)
Fejlesztési koncepciónk lényege:
• Az oktatás, képességfejlesztés folyamatában az egyénekhez igazodó tehetséggondozás, felzárkóztatás.
• Beszédkultúra, vitakultúra fejlesztése.
• Az ismeretszerzéshez szükséges technikák elsajátítása.
• Tudatos nyelvhasználat, összefüggésekben való gondolkodás kialakítása.
• Az önmûvelés képességének megteremtése: olvasóvá nevelés, könyvtárhasználat.
Fontosnak tartjuk, hogy tanulóink lehetõséget kapjanak a bemutatkozásra iskolai és városi stb. szinten is, és megismerjék a siker örömét. Magyartanításunkban kettõs feladatot igyekszünk ellátni: megõrizni múltunk értékes hagyományait, nyelvünk változatosságát, szépségét, és továbbfejleszteni korunk igényeinek megfelelõen. Szeretnénk megvalósítani az anyanyelv segítségével a magyarságtudat elmélyítését, a nemzethez való kötõdés erõsítését.
Minden évben megrendezzük a következõ versenyeket:
• helyesírás
• „Nyelvünkben élünk!”
• Kazinczy szépkiejtési verseny
• vers- és prózamondás
• irodalmi pályázatok |
Az iskola nevelési céljai. |
|
2006.06.17. 17:36 |
Nevelési céljaink
Lehetõséget és kellõ segítséget szeretnénk adni a személyiség sokoldalú, minél teljesebb kibontakoztatásához. Az alábbiakban meghatározzuk azokat az értékeket, amelyeket szándékaink szerint és minden igyekezetünkkel közvetíteni akarunk. (Felsorolásunk nem jelent rangsort.)
• Kommunikációs képesség, beszédkultúra
• Kulturált viselkedés
• Egészséges életmód
• Tudás és a munka tisztelete
• Nemzeti hagyományok tisztelete, megismerése
• A természet, az embert körülvevõ környezet védelme, megbecsülése |
|