Iskolai kitüntetések |
|
2006.06.17. 17:45 |
- „Jó tanuló, jó sportoló” – átadása: sportnapon
- „Kitûnõ tanulmányi eredményéért” – átadása: tanévzárón (8.o.)
- Jókai plakett – átadása: tanévzárón |
Játék és sport |
|
2006.06.17. 17:44 |
Az utolsó tanítási héten kerül sor a gyermeknap és a sportnap megrendezésére.
A gyermek- és sportnapon játékos, színes programokat szervezünk a gyermekek számára. Egy eseménysorozat befejezéséül ezen a napon vetélkednek az egyes korosztályok a Jókai Kupáért két sportágban (leány kézilabda és fiú labdarúgás |
Kézmûves kiállítás, börze |
|
2006.06.17. 17:44 |
A napköziben folyó színes, sokféle foglalkozáson készült gyermekmunkákból már több éve rendezi a napközis munkaközösség a karácsonyi és húsvéti vásárt. A bevételbõl a késõbbi munkák anyagszükségletét fedezik. Az egész évi tevékenység bemutatását szolgálja a hagyományos év végi kiállítás. |
Kulturális programjaink |
|
2006.06.17. 17:43 |
Nagy és régi hagyománya van az iskolai „Ki mit tud?”-nak. Az itt legjobb eredményt elért tanulók közül választjuk ki a tanév végén rendszeresen megrendezett „Bemutatkozik a Jókai” szereplõit. Ez a bemutatkozó mûsor elsõsorban a különbözõ szakkörök, mûvészeti csoportok produkcióira épül (néptánccsoportok, kórusok, színjátszók). |
Ünnepélyeink |
|
2006.06.17. 17:43 |
Ünnepélyeink
Hagyományos, az iskola valamennyi tanulóját érintõ ünnepélyeink:
• tanévnyitó
• október 23.
• március 15.
• a ballagással egybekötött tanévzáró
A fenti hivatalos iskolai ünnepélyeken kívül különbözõ szervezeti keretekben megemlékezünk más nevezetes eseményekrõl, évfordulókról (Zenei Világnap, október 6., Mikulás, karácsony, Jókai nap, Költészet Napja, Föld Napja, anyák napja). |
Hagyományaink |
|
2006.06.17. 17:42 |
Az iskola élete, mindennapjai sok-sok apró szokásból, íratlan törvények gyakorlatából, az egész közösséget megmozgató nagy eseményekbõl épül rendszerré. Ezek mindegyikének leírása hosszadalmas lenne, csupán néhány jelentõsebbet emelünk ki. |
A szülõ-pedagógus kapcsolattartás fórumai |
|
2006.06.17. 17:42 |
Az iskola és a szülõk közti jó kapcsolat nem a hivatalos fórumok mûködtetésétõl függ elsõsorban. Meghatározó a folyamatos és rendszeres kapcsolattartás, amely alapvetõen személyes jellegû, és az együttmûködõ készségen alapul.
Lehetõségek még a kapcsolattartásra:
• osztályok szülõi értekezlete
• rendkívüli szülõi értekezletek
• évfolyamok szülõi értekezlete
• fogadóórák
• személyes megbeszélések
Az iskolában mûködõ szülõi szervezetek:
• Szülõk Közössége (osztályonként 2 választott képviselõ)
• Iskolaszék (Célja a nevelõ és oktató munka segítése, a nevelõtestület, a szülõk és a tanulók, az intézményt fenntartó, továbbá az intézmény mûködésében érdekelt más szervezetek együttmûködése.) |
Diákönkormányzat |
|
2006.06.17. 17:41 |
Diákönkormányzat
Osztályonként 1 tanuló képviseli a gyermekközösséget. Az így létrejött diáktanácsot diák-önkormányzati vezetõ irányítja. Ez a rendszer arra szolgál, hogy a tanulók felvessék problémáikat, megtegyék javaslataikat mind a tanítási, mind a tanulási feltételekkel, mind az iskolai élet egyéb területeivel kapcsolatban. |
Tanórán kívüli tevékenységek |
|
2006.06.17. 17:40 |
1. Napközis csoportokat igény szerint szervezünk:
1-4. évfolyamon létszámtól függõen. A napközi változatosságát, színességét szolgálják pl. az alábbi tevékenységfajták:
• agyagozás, agyagégetés
• origami
• bábkészítés, babaruhavarrás, gyöngyfûzés stb. …
2. Mûvészeti jellegû szakkörök: kézmûves, tûzzománc, néptánc, felsõs kórus, alsós kórus, színjátszó kör
3. Tantárgyi jellegû szakkörök: matematika, fizika, földrajz, kémia, történelem, környezetvédelem, második idegen nyelv
4. Diáksportkör: leánytorna, vívás, kézilabda, kölyökfoci, kosárlabda, floorball
Hagyományosak iskolánkban a nyári táborozások, vándortáborok, tanulmányi kirándulások (a 7. osztály tanév végén országjáró kirándulásra megy), külföldi kapcsolatok. |
Néptánc |
|
2006.06.17. 17:39 |
Néptánc
Gyorsan változó, rohanó világunkban minden nemzet egyre inkább ragaszkodik több évszázados kultúrájához, a hagyományos értékek megismeréséhez, továbbadásához. Mi is ezért tanítjuk a népi játékokat és a néptáncnak, népszokásoknak azt a rétegét, amelyet az általános iskolás korú gyermekek könnyen elsajátíthatnak. Ez a mozgásos kultúra – amely egybeesik a gyermekek hallatlan mozgásigényével – fejleszti egyensúly- és ritmusérzéküket, állóképességüket.
A népzene, a néptánc tükrözi népünk gondolkodásmódját, lelki gazdagságát, hitvilágát. Aki kisiskolás korban megízleli a közös éneklés, játék, tánc boldogságát, megõrzi ezt a kedvet a késõbbiekben is, és nem zárkózik el attól, ami népi, nemzeti e szavak legnemesebb értelmében. |
|